In opdracht van de Sophia Vereeniging werkt een studententeam aan de mobiele app Snuffelcollege. Het Snuffelcollege is een campagne van Sophia om angst bij kinderen als een hond ze benadert te verminderen. De studenten werken een aantal scenario’s uit waarin kinderen met angst voor honden in aanraking kunnen komen. Ze ontdekken tevens welke signalen de hond geeft als hij je benadert: is hij vrolijk, speels, bang, agressief? Doelgroep voor deze game zijn kinderen van 6 tot 8 jaar.
Het doel van het spel is dat de gebruiker samen met Snuffel – de mascotte van het snuffelcollege – op avontuur gaat en alle honden op het fictieve eiland tegenkomt. Hierdoor leert de gebruiker op respectvolle manier met honden om te gaan. Dit zorgt voor vermindering in het aantal bijtincidenten en dit zorgt dan indirect voor minder trauma’s bij kinderen. Hierdoor worden minder honden afgemaakt na aanleiding van deze incidenten.
Het team heeft het werk van de vorige groep opgepakt, maar daar heel veel aan toegevoegd. Er is een duidelijke verhaallijn met een mooie wereldkaart. Spelers worden uitgedacht om een “stickervel” te vullen door 10 verschillende situaties met honden aan te gaan. Er is veel tijd geïnvesteerd door de artist om de situaties uit te beelden, karakters te maken etc. De afbeeldingen geven daar een indruk van. Het spel is getest met kinderen die leuke en bruikbare feedback gaven. Een mooi resultaat.