In opdracht van De stad verbeeldt heeft een team studenten gewerkt aan het realiseren van een virtuele huis met kamers waarin beeldverhalen verteld worden: het Virtuele Huis van de Verbeelding  Deze kamers bevatten beeldmateriaal aangeleverd door Stad Verbeeldt. De doelgroep van deze omgeving die en online én in VR kan worden gespeeld is breed.

Er is gekozen voor een menu met plaatjes van de kamers zelf, en de namen van de beeldverhalen erboven. Zo weet de speler welke kamer hij betreedt, ook als het niet aan de naam te zien is.

Dit menu staat als een cirkel om de speler heen, vooral in VR werkt dit goed. De speler kan zelf kiezen welke kamer bekeken wordt, en als de speler uit deze kamer gaat komt hij weer in het menu terecht.

Een voorbeeld van één van de tien kamers

Een nieuw begin
Een nieuw begin gaat over emigranten uit Eritrea die een dopingsfeest vieren in Nederland. Op het beeldverhaal dragen de mensen witte doeken, die we hebben vertaald naar de witte gordijnen. Ook liggen er landkaarten van Nederland en Eritrea op de vloer. Ten slotte staat er een tafel met een laken, en een schaal voor dopingen. In deze kamer is er geen interactie behalve het inzoomen van het beeldverhaal.

 

Als je het spel zelf wil ervaren, dat kan in de browserversie.

Het team van 038games bestond uit Esmée Stevens (management en creative), Zoë Klamer (creative), Timo Habekotté (creative), Siem Bosgra (developer) en Neville Blackson (developer).