In opdracht van Add-app en samenwerking met specialisten van Gelre Ziekenhuizen in Apeldoorn in een game in VR (The Ultimate Intensivist) gemaakt om intuberen te leren. Intubatie (tracheotomy ) is een belangrijke vaardigheid om een luchtpijp in te brengen bij een patiënt in ademnood of als voorbereiding op een operatie. Belangrijk is om een driestapsproces (positioneren van het hoofd, hanteren van de laryngoscope om ruimte maken en inbrengen luchtpijp) te leren zodat de pijp snel maar zonder beschadiging aan gebit en keel in te brengen. Het concept speelt in een fabrieksruimte waar de stroom uitvalt. De speler moet via een lamp-, hendel- en buisspel de stroom weer herstellen.

De VR game heeft naast veel visualisatie van ruimte ook geluid. De komende tijd zal opdrachtgever Marcel van Wijk gebruiken om dit concept te testen. In een volgende ronde kunnen deze zaken meegenomen worden naar een nog betere versie.

Conceptontwerp

The TubeRoom

The Bathtub Duck: in het hele spel komen gele bad eenden voor. Het waarom weten alleen de ontwerpers 🙂