Opdrachtgever InteraktContour heeft een project genaamd “Langer thuis wonen” lopen. Hierin proberen ze hun cliënten meer autonoom te maken, waardoor zij dus langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Dit bereiken ze onder andere door allerlei verschillende technologieën aan te bieden. Alleen hebben de medewerkers en cliënten van InteraktContour niet altijd even veel vertrouwen in technologie. Daarom willen ze een VR-game hebben die daar verandering in kan brengen.

InteraktContour biedt mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH) gespecialiseerde begeleiding, behandeling en zorg met inzet van de nieuwste technologie. Zo kunnen ze mogelijkheden benutten en een zo waardevol mogelijk leven leiden.

Het project is een eerste verkenning van de mogelijkheden van VR om mensen die clienten ondersteunen de mogelijkheden van technische hulpmiddelen te laten ervaren vanuit het gezichtspunt van de client.

In de vorm van levensechte verhalen wordt de complexiteit van zorg en de ondersteuning van technische hulpmiddelen uitgelegd. Een voorbeeld

Het verhaal van Giza

 

 

 

 

 

 

  1. Eerste video scène van het verhaal
  2. Scène waarin taken worden gegeven door een NPC (Non playable character)
    1. Taken hierin worden expres onduidelijk gemaakt om te zorgen dat de speler ervaart hoe het kan zijn om een lijst van taken niet helemaal te kunnen volgen.
  3. De speler voert de taken uit zonder hulpmiddel
  4. Tweede video scène van het verhaal
  5. Scène waarin taken worden gegeven door een NPC (Non playable character)
    1. Taken hierin worden expres onduidelijk gemaakt om te zorgen dat de speler ervaart hoe het kan zijn om een lijst van taken niet helemaal te kunnen volgen.
    2. Hierbij worden de taken ook in het hulpmiddel gezet.
  6. De speler voert de taken uit met hulpmiddel