bakkiedoen1Het project Bakkie Doen is geïnitieerd door Claudia Tempels en Patricia Bottenberg van Hogeschool Windesheim Domein Techniek. Doel is “talenten en expertisevelden van collega’s zichtbaar maken in de organisatie, zodat collega’s meer gebruik kunnen maken van reeds aanwezige kennis. Op deze manier kan het informele leren bij professionals worden gefaciliteerd.”

Het team bestond uit Windesheim student Dominique Te Riele (Software Engineering), Nick Linde (artist) en Haifeng Lin (Software Engineering van de HAN): team Dofe

bakkie3Het project heeft een demo-game opgeleverd die getest kan worden bij het personeel. De game is een pixel art game waarbinnen een spelers als hij wacht op zijn koffie een nieuwe medewerker (functie, competenties, achtergronden etc.) leert kennen, een afspraak kan maken en een van de drie minigames kan spelen. Team Dofe heeft alle elementen van de game gebouwd.
Vanaf het begin werd zwaar geleund op de game-geschiedenis met Pokemon en arcade games. Het eindproduct is op Winnovation gepresenteerd in een zelf ontworpen door IPO studenten gerealiseerde fullsize custom made arcade kast. Het T-gebouw van Windesheim heeft er na de zomer een blikvanger en cole serious game bij.

Ontwerp en uitvoering arcadekast

bakkiedoen2bakkiekastklaar

Team Bakkie doen

teambakkiedoen